W ostatnich latach profil działania wielu firm uległ zmianie, a plany poszczególnych przedsiębiorców nie są już lokalne, ale wręcz globalne. Nic więc dziwnego, że coraz częściej konieczne staje się zaplanowanie podróży służbowych o różnej długości. Oczywiście w panujących obecnie warunkach, czyli w czasie pandemii koronawirusa, czynnikiem nadrzędnym staje się bezpieczeństwo i komfort psychiczny pracowników. Jak więc zaplanować podróż służbową tak, by biznes odniósł wszystkie możliwe korzyści, a podwładni nie byli narażenie na negatywne skutki zdrowotne? Właśnie o tym mówi nasz artykuł. Razem z nami przekonasz się, że podróż do Trójmiasta może być – nawet obecnie – wspaniałym doświadczeniem!
Podróż służbowa w czasie pandemii
Pandemia nie jest czasem prostym dla nikogo z nas. Z jednej strony martwimy się o zdrowie swoje i swoich pracowników, z drugiej – chcemy dalej prowadzić dobrze prosperujący biznes. Zdajemy sobie także sprawę, że działanie poszczególnych jednostek ma wpływ na stabilność i sprawne funkcjonowanie całego kraju.
Wyjazdy służbowe są często jednym z najbardziej efektywnych sposobów na rozwijanie działalności danej firmy. Ich celem jest kontakt z kluczowym klientem, zachowanie płynności finansowej, czy pozyskanie nowych kontrahentów. Jak jednak należy się przygotować do takiego wyjazdu?
O czym pamiętać?
Przede wszystkim warto zaznaczyć, że ogromne znaczenie ma postawa samego pracownika. Jak to możliwe? W zakresie jego możliwości leży przede wszystkim wybór środków transportu, z których będzie korzystał. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest poruszanie się własnym samochodem lub pojazdem należącym do firmy. Należy unikać korzystania z komunikacji publicznej, ponieważ jest ona miejscem potencjalnego zakażenia.
Bardzo ważne jest także odpowiedzialne podejście do sytuacji. Jeśli przed planowaną podróżą służbową odczuwamy niepokojące symptomy kojarzone z chorobą COVID-19, powinniśmy zostać w domu. Jednocześnie nawet gdy nie zauważamy żadnych objawów wirusa, na kilka dni przed wyjazdem warto profilaktycznie mierzyć temperaturę, a także kupić i zabrać ze sobą leki przeciwgorączkowe i niezbędne dokumenty. W naszej walizce nie może zabraknąć maseczki ochronnej, płynu do dezynfekcji i jednorazowych rękawiczek.
Podróż służbowa – jak zadbać o pracownika?
Ogromne znaczenie mają także działania podejmowane przez pracodawcę, w tym przede wszystkim wybór odpowiedniego miejsca noclegowego. O czym warto pamiętać? M.in. o tym, że najlepszym rozwiązaniem są pokoje jednoosobowe, które z jednej strony zapewniają pełen komfort i swobodne warunki do pracy, a z drugiej zwiększają bezpieczeństwo i ograniczają możliwość zachorowania. Warto wybrać hotel, który dobrze znamy i który jest miejscem sprawdzonym. Jednak co zrobić w sytuacji, gdy pracownik udaje się do danego miasta po raz pierwszy? Coraz częściej wykorzystywanym rozwiązaniem jest sprawdzenie opinii pozostawionych przez innych gości. Takie recenzje pomogą nam ocenić, czy dana lokalizacja jest miejscem bezpiecznym i przyjaznym.
Kolejna ważna kwestia dotyczy sprawdzenia, czy w danej lokalizacji przestrzegane są zasady bezpieczeństwa i wytyczne sanitarne. O wszystkie interesujące nas szczegóły można zapytać podczas wstępnej rozmowy telefonicznej. Przykładowe pytania, które warto zadać to m.in.:
- czy w hotelu zachowana jest stała cyrkulacja powietrza?
- czy zadbano o przygotowanie higieniczne i sanitarne hotelu?
- czy w hotelu jest stały dostęp do środków dezynfekujących, mydła i ciepłej wody?
- czy obsługa stosuje zasady higieny, w tym, czy nosi maseczki, rękawiczki i czy zachowuje odpowiedni dystans?
Dlaczego warto skorzystać z naszej oferty?
Jeśli planujesz podróż służbową do Trójmiasta, w szczególności do pięknego miasta, jakim jest Gdańska, sprawdź naszą ofertę! Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że nasz hotel jest zlokalizowany w spokojnej i cichej dzielnicy Gdańska. Dla najwyższej wygody oferujemy pokoje o wysokim standardzie wykończenia, w wariantach jedno-, dwu- i trzyosobowych, co jest szczególnie ważne w czasie panującej obecnie pandemii. W każdym z pokoi możliwe jest korzystanie z bezprzewodowej sieci WiFi, co usprawnia pracę i pozwala na stały kontakt z innymi członkami zespołu.
Nocleg w naszym hotelu obejmuje również pyszne śniadanie, przygotowane przez kucharzy z restauracji „Pieprz i sól”. W naszym menu znajdziesz zarówno lekkie płatki, jogurty, lokalne owoce, jak również tradycyjne polskie dania, wędliny i pasztety. Wszystko to doda energii do działania i poprawi koncentrację w czasie podróży służbowej.
Bezpieczeństwo ponad wszystko
Oczywiście w obecnej sytuacji opisane powyżej zalety to nie wszystko. Główny powód, dla którego warto skorzystać z naszej oferty to doskonałe warunki, które zmniejszają ryzyko zachorowania i umożliwiają bezpieczny pobyt. Jesteśmy dumni, że nasz hotel uzyskał Certyfikat Sanitarny ZdrowyHotel.pl, co potwierdza, z jaką starannością i dbałością podchodzimy do naszej pracy.
Nasi pracownicy dokładają starań, by przestrzegać wszelkich zaleceń i tym samym zapewnić bezpieczeństwo wszystkim osobom przebywającym na terenie obiektu: klientom, pracownikom oraz dostawcom. W hotelu wyznaczona jest osoba pełniąca rolę Managera “Zdrowego Hotelu”, który:
- wdraża odpowiednie procedury,
- jest odpowiedzialny za przestrzeganie i kontrolowanie obowiązujących zasad,
- zaznajamia pracowników z zasadami postępowania,
- nadzoruje obserwowanie stanu zdrowia pracowników i gości.
Na terenie naszego hotelu obowiązują konkretne zasady. Przede wszystkim:
- osoby wchodzące do hotelu mają obowiązek umyć lub zdezynfekować dłonie,
- kontakt personelu z gośćmi hotelowymi jest ograniczony do niezbędnego minimum,
- stan zdrowia pracowników i gości jest systematycznie kontrolowany,
- do hotelu mogą zameldować się jedynie osoby bez niepokojących objawów,
- podczas zameldowania przy ladzie może przebywać tylko jedna osoba,
- personel zachęca gości do rozliczeń bezgotówkowych, a terminal płatniczy po każdym użyciu jest dezynfekowany,
- goście lokowani są w pokojach bezpośrednio ze sobą niesąsiadujących.
W naszym hotelu przeprowadzana jest dezynfekcja, która obejmuje m.in.:
- stały dostęp do dozowników z płynem do dezynfekcji umieszczonych w częściach wspólnych obiektu, lobby, łazienkach, korytarzach, przed restauracją lub przy windach,
- czyszczenie stanowisk pracy, a szczególności biurek, telefonów, klawiatur i myszek oraz włączników świateł,
- bieżące dezynfekowanie części wspólnych obiektu,
- dezynfekcję pokojów przed przyjazdem gościa,
- regularne czyszczenie filtrów w wentylatorach i klimatyzatorach,
- czyszczenie i odkażanie sprzętów hotelowych udostępnianych gościom.
Dodatkowo na terenie naszego hotelu:
- rozwieszone są instrukcje sanitarne dotyczące mycia i dezynfekcji rąk, a także zdejmowania i zakładania maseczki oraz rękawiczek,
- sprzątanie pokoju odbywa się tylko na życzenie gościa, o umówionej godzinie, podczas jego nieobecności w pokoju,
- ręczniki i pościel prane są w temperaturze minimum 60 st. C i dostarczane do pokoju w reżimie sanitarnym.